close

這個星期,因為有別的PD,所以只排了一節阿文課。跟老師小小討論了قضية رقم ٢٣這部片,老師問我看懂多少(قديش فهمتي من الفلم)為此我還特地準備了我的看法:

معظم الناس بيقولو انه التاريخ هو التاريخ، مافي الروابط مع حياتنا هلا. وبحس انه مش صحيح. التاريخ دايما بيجيب لنا شيا.

هدا الفلم كان جميل جدا عشان في البداية كان لا يوجد عنصرية لكن في النهاية تفهمني يوجد عنصرية. في كل المكان في عنصرية

今天依然要用生詞講故事,但是老師這次要求用第三人稱陰性,然後我就被識破了,果然要把每個人稱每個時態說好,對我來說,還是沒那麼自在。

arrow
arrow
    全站熱搜

    sabah 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()