Before leaving for Cambodia, I read some guide books.It seems you must pay a little ext-money for passing through the customs soon.Most travellers get angry about this, including me!(Who knows, I've never been to that place,why am I also angry!?)Anyway,I told Gab "I am not going to pay any ext-money"!
Hey~now I am going to brake this "mystery"!


In fact, after arriving the small cute airport, there are a lot of things and documents waiting for you, especially for us-backpackers.First, we need to apply for the visa, it will take you $20. And you also need to give them 1 photo (2 inches in size).If there aren't any photos with you(like Gab), maybe they ask you to pay $2 more.

OK, when you get the visa,(oh the visa is just cute!)it's time to pass through the customs.Gab and I spend a lot of time to get the visa, so when we wait in line for passing it through, there are almost no other travellers.
There are only 2 lines, but they have 3-4 police men in each line. And there are also the web camera in front of each policeman on the table. When it's my turn, I go forward while thinking about what they will do if I don't pay any exr-money.Out of my inmagination, the procedure goes quite smoothly, I stay there for 2-3 minutes or so.Finally, he asked me to direct to the web-camera.It's absolutely the most embarrassing moment because I don't know I shall smile or not, ok!if I smile I should show him my teeth or not.Anyway, I give him a small smile.The policeman laughed and said "Gong-Xi-Fa-Cai"(which is really suitable at the timing).He gave me back the passport without any request.
After passing through the customs, there are another 2 policemen standing in front of the exit.They asked us to fill out another appilication form.That is the last application form.Finally, it's finished.

No ext-money.No trouble. Thanks God! I broke the mystery!

There is only one thing I want to remind all the backpackers who want to visit Cambodia--there are 3 application forms totally, fill them out in the airplane!

前往柬埔寨之前,我就在導遊書還有網路上聽聞了當地的海關會多收一點"小費"好讓通關可以順利進行。大多數的觀光客都對這點感到憤怒,我也是!(即使我一直都只是"聽聞"而已)我跟同行的Gab說我不打算負任何多的費用。
嘿~我要打破這個迷思!
事實上,一到了暹粒機場,就得開始做好準備,因為有一大堆的文件等著你去填寫。第一道手續先拿到落地簽,申請落地簽的費用是20美金,外加一張大頭照,我的朋友Gab忘了帶,他們讓她多付兩塊美金以彌補這個空白的照片處,到此為止沒有人跟我們多收任何不合理的費用。:)
拿到Visa之後,就得準備通關了,因為我們兩都不懂柬埔寨話,也尚未熟悉柬式英語,所以在申請Visa的時候耽擱了一點小時間,等到去排通關處,已經看不見剛下飛機時那麼多的觀光客了!
通關處非常可愛就有兩道通關處,每道各有兩張大桌子,一張桌子大概可以坐三到四個警察,在桌上還擺設了好幾台webcamera。輪到我的時候,我一邊走一邊想他們到底會對我怎麼樣如果我硬是不肯多付錢的話。出乎我的想像,整個過程非常順利,我大概只花了2-3分鐘等他檢查我的護照吧!最後他要我對著桌上那台相機,我想這是最尷尬的時刻了,因為我不知道要不要微笑,好那如果笑的話,要不要露牙齒??!!Anyway,我最後還是給了他一個很尷尬的微笑,這個警察居然突然大笑還跟我”恭喜發財”!他把護照還給我,並沒有多收任何小費!
通過海關之後,我們終於要出關了,出口處的地方站了兩個警察,他們要求我們給他們另一式的申請入境表,這是最後一道手續,終於結束了!
沒有任何多付的費用,沒有碰到任何被刁難的麻煩,感謝主!我打破這個迷思!

如果一定要我說什麼的話,我只想提醒所有前往柬埔寨的背包客們,那個...入境柬國一共要填三張表。那三張表格啊...請在飛機上就把它們填一填吧~
arrow
arrow
    全站熱搜

    sabah 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()