To be honest, I enjoy getting lost in a complete un-known place.

I got lost again, in the second day I travelled in Siem Reap.It was a quite long story.....

I was very crazy for Fede's beautiful skirt. So for the first time I saw it, I asked Fede where I could buy it. She told me that she bought it in "Saleo Market" with a very mysterious smile.According to her discribtion, Gab and I believed the market was in the right side of our GH(guest hostel). So in the very next morning, we asked the hostess of the GH about the location of "Saleo Market".She reasked us with a very strange face "WHAT?"......Obviously, she didn't know it. And she tried to give us information about another market called "Old market" where is famous for the tourists.
Gab and I quickly told her "Oh, nonono.We don't plan to go there." It's our turn now. We tried to tell her more information about the market..."in the right side hand...local place...beautiful local skirt..."
The hostess finally told us there was a small bourg along the river, and yes it's in the right side of the GH , but the place is not for souvenir and only for the Cambodians buy things there.YES!It sounds perfectly what we wanted!We thanked her a lot and hurried went to the so-called "Saleo market".

迷失,常常是我在自助旅行中最容易發生的事,但每次的迷失總是帶給我更多無窮的樂趣,也正因如此,我對迷失這回事樂此不疲!

抵達暹粒的第二天,我們就迷路了,為的是要找尋一個叫做沙樂的市場。
我深信凡是看過Fede那條飄飄長裙的人都會和我一樣,熱切的想知道到底可以在哪買到這玩意!Fede以一種很鬼魅的笑容對我說:”我這是在沙樂市場買的”。我跟Gab馬上再追問這沙樂市場的地點,Fede用手跟我們比畫了一下,根據她的說法,我跟Gab都認定那市場一定在我們住的地方再往右走。所以隔天一大早我們問了旅館的老闆娘沙樂市場的位置,她以一種狐疑的表情反問我們"WHAT?"很顯然地,她也不知道這個地方。
為了彌補我們,老闆娘熱心的跟我報了另一個觀光客超哈的傳統市場,我跟Gab哪裡會不知道她說的那個市場呢!但我們要去的就不是那地方嘛~所以攻勢再度輪到我們身上,我們報了很多有關沙樂市場的資訊:在GH右手邊、傳統、當地...
最後終於取得共識,老闆娘告訴我們右手邊有一個市集,她用一種不可思議的表情告訴我們,在那買不到任何紀念品,那是當地人去的市集...$!%!#%#%那個時候,我們都覺得那一定就是沙樂市場了!

arrow
arrow
    全站熱搜

    sabah 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()